Bygget är i grund samma som mina tidigare småburkar med skillnaden att nu kör jag LED. 1st 30W samt 1st 20W floodlight, där jag avlägsnat "nätdelen" från själva lampan för att få plats i toppen som Johan_86 slängt ihop , tack för det
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Nu kör vi igen :)
Nu kör vi igen :)
Ny ET 45x45x60 burk som kommer att innebos av en grupp R.Amazonica FG.
Bygget är i grund samma som mina tidigare småburkar med skillnaden att nu kör jag LED. 1st 30W samt 1st 20W floodlight, där jag avlägsnat "nätdelen" från själva lampan för att få plats i toppen som Johan_86 slängt ihop , tack för det
Till belysning från nätdelen har jag använt "silikonkabel" som klarar 180grader men satt ändå in 2st 40mm fläktar i toppen för att få bort varmluften, kylflänsarna på dessa LED blir riktigt varma...
Re: Nu kör vi igen :)
Leca, nät, Orchidejord och sedan ett lager eklöv
Bakgrund med Xaxim och liiite missmix på det och några rötter fastskruvade/silikon.
Köpte lite växter... Nu får det gro in sig lite
Bakgrund med Xaxim och liiite missmix på det och några rötter fastskruvade/silikon.
Köpte lite växter... Nu får det gro in sig lite
Burken är laddad med ett antal kulturer hoppstjärtar, och klar. Grodor hämtas på Malmö central imorgon, då de fått en tur ifrån Hufvudstaden...
Ha det
Benny
Ha det
Benny
-
RicardH
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2001
- Har gett tack: 344 gånger
- Har fått tack: 321 gånger
- Kontakt:
Det kallar jag uppstartstråd! Du borde få stjärna i kanten för din pedagogiska fotografering av substratsskiten där man ser alla lager. Riktigt snyggt!
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!
-
HåkanP
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2010
- Har gett tack: 22 gånger
- Har fått tack: 14 gånger
Ser snyggt ut! Den där toppen är intressant. Är den formsprutade eller gjuten på något vis?
Hur många grader ger de där LED'rna eftersom du ventilerar dem?
/Håkan
Hur många grader ger de där LED'rna eftersom du ventilerar dem?
/Håkan
"Time flies like an arrow
Fruit flies like bananas"
Fruit flies like bananas"
Haha ja den bilden var verkligen förklarande 
Toppen är 0,7mm rostfri plåt som han bockat och svetsat ihop.
Vet nt riktigt hur varma flänsarna blir, mn de blir riktigt varma. Tror/läst att framtill avger de ca 30/35 grader och då är de långt varmare på kylflänsarna... Skall lägga in en termometer i toppen och se..
Ha det
Benny
Toppen är 0,7mm rostfri plåt som han bockat och svetsat ihop.
Vet nt riktigt hur varma flänsarna blir, mn de blir riktigt varma. Tror/läst att framtill avger de ca 30/35 grader och då är de långt varmare på kylflänsarna... Skall lägga in en termometer i toppen och se..
Ha det
Benny