Ja fy fan, de va inte kul.
Tror de va värre för jobbarkompisarna som blev anfallna av bananflugor, då jag gjorde allt för att göda upp de stackars grodorna. Det verkade dock som om de hade tappat all aptit och bara slutade äta successivt. Såg de stackars grodorna stå och stirra på hoppstjärtat framför nosen utan att bry sig, fattar inte vad felet var riktigt. Visst att det blivit torka men de hade alltid tillgång till vatten och mat hade det också funnits tillgång till . Inga mega mängder med mat, men mat nog.
Måste varit någonting mer än bara torkan som påverkat, men vad?!?! Ett mysterium?!
Grodorna hemma mår bra och jag tröstar mig med dom så länge. Hoppas att burken på jobbet tar sig och att jag får nya grodor hemmifrån att inplatera i den i framtiden. Ska vänta ock se hur burken tar sig.
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Illustratörens Peru habitat
- Illustratören
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2011
- Har gett tack: 13 gånger
- Har fått tack: 65 gånger
Re: Illustratörens Peru habitat
När man kan "allt" teoretiskt, är det bara att testa allt praktiskt. Sedan är det dags att göra allt rätt!
-
Robert M
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2012
Hej!
Har köpt en likadan fläkt ifrån Dusk.
Vad använde du för nät och hur satte du fast det runt fläkten?
Har köpt en likadan fläkt ifrån Dusk.
Vad använde du för nät och hur satte du fast det runt fläkten?
- JMild
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2012
- Har gett tack: 3 gånger
- Har fått tack: 57 gånger
Med risk för att jag lämnar ett "goddag yxskaft"-svar då jag inte läst hela tråden och framför allt inte vet exakt vad du vill åstakomma
Jag har inte Dusk fläktar men väl Lucky Reptiles fläktar och jag har borrat stora hål (lika stora som fläkt-bladens diameter men mindre än fläkthusen) i toppen på mina terrarier. Där har jag sedan med silikon fäst nät (helst rostfritt) över hålen så att de blir flugtäta men också att inga andra djur (läs grodor
) kan skadas av fläkten. Sedan har jag igen med silikon fäst fläktarna ovanpå näten så att de drar ut luften ur terrarierna. Funkar fint hos mig tycker jag men jag kanske helt missar målet med mitt svar. Bild på min konstruktion från en av mina burkar kan du se på första sidan (första bilden) i tråden Milds burk nr 2 under Medlemmars djur och terrarium.
Jag har inte Dusk fläktar men väl Lucky Reptiles fläktar och jag har borrat stora hål (lika stora som fläkt-bladens diameter men mindre än fläkthusen) i toppen på mina terrarier. Där har jag sedan med silikon fäst nät (helst rostfritt) över hålen så att de blir flugtäta men också att inga andra djur (läs grodor