Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS

Sköna personligheter

Frågor och diskussioner om odling och uppfödning.
Användarvisningsbild
JMild
SDS-medlem
SDS-medlem
Började med grodor år: 2012
Har gett tack: 3 gånger
Har fått tack: 57 gånger

Sköna personligheter

Inlägg av JMild »

Efter att nu varit igång i hobbyn i lite drygt ett halvår går det så tydligt att se de olika arternas personligheter. Mina D.t. Azureus är väldigt nyfikna och kommer fram så fort man visar sig. De flyttar knappt på sig när man kommer in med handen för att skaka av lite hoppstjärtar. Mina R. Amazonica är de som är mest aktiva och hoppar runt bland lövverken men de är inte direkt rädda men heller inte så nyfikna. De kan har också sina favoritplatser där de oftast hänger. Mina D. Auratus är dock riktiga harar och hoppar in i gömställen så fort man visar sig. De är förvisso de som nyligast flyttat in hos mig så det kan ju fortfarande spela in. Sköna personligheter är det iallafall och inom Azureus gänget finns det också skillnader i personlighet mellan individerna. Cool hobby! Funderar på att sätta upp en webbkamera för att få lite info om vad som händer när jag inte är i rummet... Får se hur det blir :)
Användarvisningsbild
LarsH
Började med grodor år: 2008
Har gett tack: 19 gånger
Har fått tack: 36 gånger

Re: Sköna personligheter

Inlägg av LarsH »

Tycker absolut att du ska sätta upp en webkamera. Jättekul om det blir av.
"Först tänka, sedan prova, sedan göra jag om!"
Skriv svar

Återgå till "Odling och uppfödning"