Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Vilken sort
- MattiasP
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2012
Vilken sort
Hej
Tänkte försöka mig på att odla ärtbladlöss men vet inte vilka ärtor som funkar, någon här som vill tala om vilken sort man anväder, jag hittade några fröpåsar med ärtor men det fanns bara 10 ärtor i varje påse och det måste väl finnas bättre alternativ än dessa.
Mvh Mattias
Tänkte försöka mig på att odla ärtbladlöss men vet inte vilka ärtor som funkar, någon här som vill tala om vilken sort man anväder, jag hittade några fröpåsar med ärtor men det fanns bara 10 ärtor i varje påse och det måste väl finnas bättre alternativ än dessa.
Mvh Mattias
- Carlsson
- Började med grodor år: 2008
- Har gett tack: 1 gång
- Har fått tack: 1 gång
Re: Vilken sort
Min erfarenhet säger att gröna, torkade ärtor är det bästa. Själv använder jag "GoGreen, gröna ärtor" som finns i de flesta större matbutiker. Kostar inte mycket och räcker länge.
/Thomas/
/Thomas/
mvh Thomas
Pilgift har en paus men det finns:
1.2.0 Sternotherus carinatus, "Razorback musk turtle"
0.0.3 Triturus pygmaeus, "Iberisk Marmorsalamander"
samt vattenagam, diverse Tarantellor och en gecko.
Pilgift har en paus men det finns:
1.2.0 Sternotherus carinatus, "Razorback musk turtle"
0.0.3 Triturus pygmaeus, "Iberisk Marmorsalamander"
samt vattenagam, diverse Tarantellor och en gecko.
-
jan-olov
- SDS-medlem

- Kontakt:
Hej!
jag har en annan nybörjarfråga. Var får man tag på ärtbladlöss så här mot slutet av september?! Helst i Uppsalatrakten...
jag har en annan nybörjarfråga. Var får man tag på ärtbladlöss så här mot slutet av september?! Helst i Uppsalatrakten...
Jan-Olov
- MattiasP
- SDS-medlem

Hur känsliga är ärtbladlöss för kyla, jag har beställt några från england som fick följa med en del växter som jag beställde. Tror ni dom klarar 10-15 grader som det blir nu på natten?
Mvh Mattias
Mvh Mattias
- MattiasP
- SDS-medlem

Jag fick mina bladlöss idag, temperaturen har legat mellan 10-15 plus och bladlössen klarade det utan problem i transporten som från england via tyskland och danmark till skåne tog 5 dagar (det kom en helg i mellan), dock vet jag inte om jag skulle våga skicka så igen om temperaturen går ner ytterligare 5 grader.
Mvh Mattias
Mvh Mattias
- jsl
- Kassör

- Började med grodor år: 2008
- Har gett tack: 3 gånger
- Har fått tack: 53 gånger
Offtopic men information finns här http://pilgift.se/forum/viewtopic.php?f=3&t=1753grodan_grön skrev:Med risk att låta som en total nybörjare på grodor (vilket jag också är...) så undrar jag vad man ska ge en groda i matväg? Vad äter de egentligen? Tacksam för svar (: