Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS

Xaxim vs EpiWeb eller tvärtom..?

Terrariets utformning, teknik, ljus, värme, ventilation osv...
Robert M
Tidigare SDS-medlem
Tidigare SDS-medlem
Började med grodor år: 2012

Re: Xaxim vs EpiWeb eller tvärtom..?

Inlägg av Robert M »

Ja, det blev lite svängigt ett tag då de två första jag fick talat med på Sika inte kunde ge mig mer än Hum.. Ja du.. Jag får be att återkomma.. :?

Lade på telefonen ( eller som nuförtiden, tryckte av med tummen.. )

Ringde upp igen och bad att få tala med en ansvarig för verksamheten, blev då uppringd efter tjugo minuter av försälningschefen som mycket välvilligt svarade på min fråga.

Känns gött att det dessutom redan finns erfarenhet av Sikasil - E ute bland grodfolk ( Håkan ) :)

Nu kör vi!
Robert M
Tidigare SDS-medlem
Tidigare SDS-medlem
Började med grodor år: 2012

Inlägg av Robert M »

Ställer några väldigt simpla frågor, då jag aldrig tidigare jobbat med silikon / xaxim.

Silikon direkt på xaximen och sedan trycka dit det mot glaset eller silikonar man först på glaset för att sedan trycka dit xaximplattorna?

Hur mycket silikon skall användas, skall man täcka hela plattan med silikon eller räcker det med ett par strängar längs med?

Tacksam för svar.
Användarvisningsbild
RogerL
SDS-medlem
SDS-medlem
Började med grodor år: 2008
Har fått tack: 6 gånger

Inlägg av RogerL »

Jag lägget några kluttar svart eller genomskinligt akvariesilikon på baksidan av plattorna och trycker sedan fast dem. När alla plattor är på plats tätar jag fogar mellan plattorna, och mellan glas/terrariernas och xaximplattorna med svart silikon och trycker på krossad xaxim. Viktigt med tätt överallt. Roger
Skriv svar

Återgå till "Terrarium och teknik"