De kanske dricker mer vatten om undersidan av bladen får bästa luftombytet men det blir kanske för torrt också, det beror på helt enkelt.
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Exo Terra 90x45x90 och Epiweb
Re: Nybörjare med ett Exo Terra 90x45x90 och Epiweb
Kanske, kanske inte, det beror ju på omständigheter och vilka växter det är. Men antagligen inte. Vinden kommer ju från sidan eller ovanifrån utomhus, underifrån är ju inte så vanligt 
De kanske dricker mer vatten om undersidan av bladen får bästa luftombytet men det blir kanske för torrt också, det beror på helt enkelt.
- PatrikNo
- Började med grodor år: 2012
- Har gett tack: 94 gånger
- Har fått tack: 34 gånger
- Kontakt:
Beställde en canvas 20x30cm så gästerna vet vad som finns i burken. Notera bilden till höger.

Sent from my iPhone using Tapatalk

/Patrik
- PatrikNo
- Kontakt:
Hittade precis ett simmande grodyngel på cirka 3mm plus svans i vattendelen
Har inte sett några ägg.
Vad gör man nu? Den simmar omkring på botten och letar efter mat.
Har inte sett några ägg.
Vad gör man nu? Den simmar omkring på botten och letar efter mat.
/Patrik
- mats_wikstrom
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2004
- Har gett tack: 5 gånger
- Har fått tack: 14 gånger
oj vad snyggt!
hmm, jag hade en gång i världen azureus yngel som simmade runt omkring och själv klättrade upp. men jag är ju heller inte egentligen någon uppfödare... ännu iaf.
det svåra låg i att fånga in den lilla grodan för att försäkra att den får tillräckligt med mat när den väl var uppstigen...
hmm, jag hade en gång i världen azureus yngel som simmade runt omkring och själv klättrade upp. men jag är ju heller inte egentligen någon uppfödare... ännu iaf.
det svåra låg i att fånga in den lilla grodan för att försäkra att den får tillräckligt med mat när den väl var uppstigen...
- Jolo
- Ordförande

- Började med grodor år: 2011
- Har gett tack: 327 gånger
- Har fått tack: 195 gånger
- Kontakt:
[*]
Grattis till ynglet. Det var snabba bud.
Gör alkotte-te. Leta reda på några alkottar lägg i en kotte per liter vatten. Låt stå några dygn. Sedan använder du det till ynglena när du plockar ur dom ur terrariet. Lägg ynglet i en burk med alkotte-te 2-3 dl. Mata sparsamt med fiskfoder, vattnet blir lätt förorenat.
Snyggt!! Är det ett foto du själv har tagit?redina skrev:Beställde en canvas 20x30cm så gästerna vet vad som finns i burken. Notera bilden till höger.
Grattis till ynglet. Det var snabba bud.
Gör alkotte-te. Leta reda på några alkottar lägg i en kotte per liter vatten. Låt stå några dygn. Sedan använder du det till ynglena när du plockar ur dom ur terrariet. Lägg ynglet i en burk med alkotte-te 2-3 dl. Mata sparsamt med fiskfoder, vattnet blir lätt förorenat.
- PatrikNo
- Kontakt:
Ja det är eget foto. Sitter ett foto vid den andra burken också.
Vart hittar man al-kottar i Uppsala?
Vart hittar man al-kottar i Uppsala?
/Patrik
- RogerL
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2008
- Har fått tack: 6 gånger
Hemma hos mej. Men jag är tyvärr inte åter förrän 12/1. Finns också i träden om du parkerar strax innan du kommer fram till mej och går ned till cykelvägen utmed Fyrisån. Men de är antagligen rätt urregnade. Jag brukar använda alkottevatten att skölja äggen i petriskålarna med. Inte till ynglen. Å andra sidan har Johan fått färre spindelben än jag så kanske.... Roger
- PatrikNo
- Kontakt:
Jag läste att alkottar var bakteriedödande och ph sänkande. Varför ska det vara lågt ph? Och hur lågt ska det vara?
/Patrik
- Jolo
- Ordförande

- Började med grodor år: 2011
- Har gett tack: 327 gånger
- Har fått tack: 195 gånger
- Kontakt:
Jag har också lite kottar du kan få. Annars så växer alar ofta vid vattendrag och kottarna hänger kvar på träden.