Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS

Pump ifrån dusk

Terrariets utformning, teknik, ljus, värme, ventilation osv...
Theod
Började med grodor år: 2013

Pump ifrån dusk

Inlägg av Theod »

Hejsan jag har den stora pumpen ifrån dusk och undrar om någon mer har den som kan berätta hur era pumpar. Min pumpar upp trycket sen slår den ifrån en halv sekund för att pumpa upp det igen? Varför inte pumpa hela tiden eller är det fel på min? Samt filtret som jag fick med har rostat ner hela vattnet så allt är oranget. Några tips på annat filter?
porcelain
SDS-medlem
SDS-medlem
Började med grodor år: 2005
Har gett tack: 1 gång

Re: Pump ifrån dusk

Inlägg av porcelain »

Jag hade två av de pumpar dusk säljer. De pumpade ett jämnt tryck hela tiden.
Hör du att pumpen slår av eller är det vattnet du tittar på när du säger att det slår ifrån.
Theod

Inlägg av Theod »

Nej jag hör att den slår ifrån. På nätadaptern som medföljer så är det en blå lampa som lyser när den pumpar och när den slår ifrån så slocknar den :S hur har du din monterad och hur pekar dina in och utlopp ?
porcelain
SDS-medlem
SDS-medlem
Började med grodor år: 2005
Har gett tack: 1 gång

Inlägg av porcelain »

Nu har jag inte kvar just de två pumparna utan bytte till andra efter att de gick sönder. Jag har dock alltid haft utloppet uppåt för att mina rör är monterade så.

Men om själva nätadaptern slocknar så låter det ju som att det är fel någonstans där, har du möjlighet att byta nätadaptern? Är pumpen nyinköpt kan du ju höra av dig till återförsäljaren och få den bytt.
Theod

Inlägg av Theod »

Jag tänkte skruva ut allt och börja från början. Men när jag drog ur inloppsslangen så pös det ut väldigt mycket luft så då provade jag igen och då funka det klockrent :) tips till er som kanske också har samma problem :)
Theod

Inlägg av Theod »

men återigen är problemet tillbaka. :S fan va less. har kollat så det inte är glapp eller någonting på dom. men om ditt/era pumpar hela tiden så måste ju något vara vajsing på mitt :S får maila micke och kolla vad han säger.
Skriv svar

Återgå till "Terrarium och teknik"