Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS

Mitt första terrarie, bygga om eller köpa nytt?

Terrariets utformning, teknik, ljus, värme, ventilation osv...
Användarvisningsbild
MarcusL
Styrelse
Styrelse
Började med grodor år: 2010
Har gett tack: 45 gånger
Har fått tack: 78 gånger

Re: Sv: Mitt första terrarie, bygga om eller köpa nytt?

Inlägg av MarcusL »

Milton skrev:Kanon, nu är jag med på hur du har gjort. Vid lite eftertanke så tror jag att jag ska bygga helglas från scratch. Ska ändå köpa lite glas till växthuset som tog lite stryk i vinter så. Men tack för tipsen! Giljotinlucka verkar ju smidigt =D

Vill minnas att mina glashusglas är 3 mm men jag antar att för terrarium bör man ha 5 mm eller vad de grövre nu är?
4 mm räcker om man inte ska ha större djur.

/Marcus

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
MartinF
SDS-medlem
SDS-medlem
Började med grodor år: 2008
Har gett tack: 2 gånger
Har fått tack: 6 gånger
Kontakt:

Re: Sv: Mitt första terrarie, bygga om eller köpa nytt?

Inlägg av MartinF »

Manhandle skrev:
Milton skrev:Kanon, nu är jag med på hur du har gjort. Vid lite eftertanke så tror jag att jag ska bygga helglas från scratch. Ska ändå köpa lite glas till växthuset som tog lite stryk i vinter så. Men tack för tipsen! Giljotinlucka verkar ju smidigt =D

Vill minnas att mina glashusglas är 3 mm men jag antar att för terrarium bör man ha 5 mm eller vad de grövre nu är?
4 mm räcker om man inte ska ha större djur.

/Marcus

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
plus att om jag inte mins helt fel så är 4mm den vanligaste skenan o om du kör giljotin så ta 2 st av den undre skenan (blev osäker nu men tror det e underskenan som har högst kanter)
Be kind rewind.
Milton
Började med grodor år: 2013

Re: Mitt första terrarie, bygga om eller köpa nytt?

Inlägg av Milton »

Kanon, tack för alla tips! Har sånt flyt nu, min kompis jobbar på fönsterföretag så jag kan troligtvis få måttbeställt till ett bra pris =) Ska se om jag kan hitta en bra ritning att gå efter.
Skriv svar

Återgå till "Terrarium och teknik"