Vad gäller terrarie så skulle jag tro att generella "regler" gäller. Klättrar grodan är det bra att ha ett högre terrarium. Vattenskål är aldrig fel. Blanda gärna terrarie jord (e.t plantation soil ex) med mossan (mer jord än mossa skulle jag säga) och sedan lite torra löv uppe på det.
Var försiktig med matning med syrsor då fullvuxna syrsor kan skada så pass små grodor. Även om syrsorna är små nu är det lätt hänt att som gömmer sig och växer

Hög luftfuktighet är bra, men det ska inte vara blött. Det ska finnas både blötare och helt torra ställen i terrariet. Dräneringmed leca fungerar utmärkt! Matar du med flugor så kommer du få mata ett par gånger per vecka, blir grodan tjock så matar du mindre, å smal så matar du mer
Titta gärna runt här på forumet och inspireras. Vad det blir för slutlig inredning ligger mer i vad du finner estetiskt än vad grodan vill ha. Jag skulle nog dock köpa ett lite större terrarie, så får du plats med mer växter oxå
Köpte du grodan av en privatperson? Hur höll den personen grodan?
Bilder måste laddas upp på ex photobucket eller liknande först. Sedan tar man bildlänken och sätter innanför [img]länk[/img]