Den såg bra ut, kostade dock en del.tegnér skrev:http://www.terrarientechnik.de/Usefuls- ... :3102.htmlFinnw skrev:Det känns lite som den berömda ketchupeffekten men kul som f*n![]()
Nu ska man bara hitta något bra system att förvara alla yngelburkar i.
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Våren är på väg
-
Finnw
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2012
- Har fått tack: 1 gång
Re: Våren är på väg
Fd Parachanna.
-
PelleB
- Styrelse

- Började med grodor år: 1980
- Har gett tack: 19 gånger
- Har fått tack: 79 gånger
Igår klev det upp en liten Ameerega trivittata cainarachi på land här hos mig, håller tummarna att den fixar uppgången ordentligt.
-
Finnw
- SDS-medlem

I dag flyttade jag över 6st nya Citronella yngel från petriskålen till pizza salladsburkar & om ett par dagar flyttar jag över 6st Alanis yngel

Fd Parachanna.
-
Finnw
- SDS-medlem

Finnw skrev:I dag flyttade jag över 6st nya Citronella yngel från petriskålen till pizza salladsburkar & om ett par dagar flyttar jag över 6st Alanis yngel![]()
Och 3st costa rica
Fd Parachanna.
-
HåkanP
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2010
- Har gett tack: 22 gånger
- Har fått tack: 14 gånger
Äntligen verkar det hända saker!
Trodde att min M.nigricans hanne blivit klen och skulle titta på han då han spelade, men sången kom bakom ryggen på mig.
En rackare i O.pumilio Rio guarumo trion har slutligen bestämt sig för att vara en riktig högljud och mallig hane.
Har även spelats en hel del hos R.serenis och idag fann jag flera ägg sittandes i 2 burkar!
/Håkan
Trodde att min M.nigricans hanne blivit klen och skulle titta på han då han spelade, men sången kom bakom ryggen på mig.
En rackare i O.pumilio Rio guarumo trion har slutligen bestämt sig för att vara en riktig högljud och mallig hane.
Har även spelats en hel del hos R.serenis och idag fann jag flera ägg sittandes i 2 burkar!
/Håkan
"Time flies like an arrow
Fruit flies like bananas"
Fruit flies like bananas"
- StyrbjörnK
- Tidigare SDS-medlem

För några dagar sedan fann jag 5 st ägg hos mina Azureus! Jag undrar hur ni gör alkotte-te, är det bara att blanda en kotte och lite vatten?
Tyvärr såg äggen mjölkiga ut och det är deras första kull så jag förväntar mig inte att de ska överleva...
/Styrbjörn
Tyvärr såg äggen mjölkiga ut och det är deras första kull så jag förväntar mig inte att de ska överleva...
/Styrbjörn
- Jolo
- Ordförande

- Började med grodor år: 2011
- Har gett tack: 326 gånger
- Har fått tack: 193 gånger
- Kontakt:
En kotte till en liter vatten sen låter jag det stå ett dygn innan jag använder det.
/ Johan
-
Finnw
- SDS-medlem

I dag kom den, 'Tadpole rearing system' Verkar lovande men det saknas två stycken plastboxar.Finnw skrev:Ha haNu är det i alla fall beställt en.

Fd Parachanna.