RicardH skrev:Jag kommer köra på det här. Skitsmidigt. Med väggmonterad monitor. Smutt!
Ännu malligare kommer du vara då du visar kollegorna på skolan temp, fukt och andra värden från senaste dygnet via din i-produkt under kafferasten i lärarrummet. För att sedan slå på ett 2-minuters regn.
/Håkan
"Time flies like an arrow
Fruit flies like bananas"
RicardH skrev:Jag kommer köra på det här. Skitsmidigt. Med väggmonterad monitor. Smutt!
Ännu malligare kommer du vara då du visar kollegorna på skolan temp, fukt och andra värden från senaste dygnet via din i-produkt under kafferasten i lärarrummet. För att sedan slå på ett 2-minuters regn.
/Håkan
Finns appar som styr styrenheten? Då vill jag ta ett alias, eller snarare måste! Mallgrodan!
Fantastiskt coolt Håkan!
Dendrobatidhälsningar: Ricard Hulteke
______________________________________________________________________________ Medlem i NDS/SDS sedan 1991, (ordförande 2009-2014, 2021-2023) Hulteke 2.0 handlar om ett grodrums tillblivelse.
En kort presentation av mig samt trådlänkar hittar du här!
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!
det finns "appar" ja men i första steget kommer du "enbart" styra via programmet samt ett web interface som funkar i mobilen med
fördelen med att vi kommer använda samma hårdvara är att ag kommer kunna släppa uppdateringar som ni kommer kunna installera genom ett kommando jag håller på o skriva ihop
I denna denna tråd skulle en del matnyttigt kunna dyka upp snart som berör automation ...
______________________________________________________________________________ Medlem i NDS/SDS sedan 1991, (ordförande 2009-2014, 2021-2023) Hulteke 2.0 handlar om ett grodrums tillblivelse.
Jag håller på o flyttar så min tid har inte direkt räckt till för att slutföra projektet sen att jag lyckades mosa min raspberry pi i flytten gör ju saken inte direkt enklare då ekonomin e i botten med 2 hyror denna månad så får jag vackert några veckor till innan jag kan åter börja.
MartinF skrev:Jag håller på o flyttar så min tid har inte direkt räckt till för att slutföra projektet sen att jag lyckades mosa min raspberry pi i flytten gör ju saken inte direkt enklare då ekonomin e i botten med 2 hyror denna månad så får jag vackert några veckor till innan jag kan åter börja.
Det kommer bli klart lovar jag!
Litar på dig! Du är ju överguru på det här. Klarar det inte själv. Har fixat en skärm nu. En platt gammal 15" från jobbet. Tänkte försöka montera in den i hyllan på något tjusigt vänster ... Vi får se ...