Någon som vet hur stort hål som behövs för 6mm genomföring till dysor?
Måste beställa nytt glas till toppen och har inte fått mina genomföringar ännu så kan inte mäta själv!
Någon?? =)
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Storlek på hål för genomföringar.
- PatrikNo
- Började med grodor år: 2012
- Har gett tack: 94 gånger
- Har fått tack: 34 gånger
- Kontakt:
Re: Storlek på hål för genomföringar.
De jag har använt är 12mm hål då är det lite marginal.
Att beställa glas med hål i är svindyrt. Bästa är att fixa borrar själv och göra hålen själv. Däremot kan det vara svårt att få tag i borrar som inte är dyra. Finns några inlägg här där man beställt från USA och Hongkong. Jag beställde från Hongkong och det kom på mindre än 10 dagar. Däremot tog de bara paypal.
Att beställa glas med hål i är svindyrt. Bästa är att fixa borrar själv och göra hålen själv. Däremot kan det vara svårt att få tag i borrar som inte är dyra. Finns några inlägg här där man beställt från USA och Hongkong. Jag beställde från Hongkong och det kom på mindre än 10 dagar. Däremot tog de bara paypal.
/Patrik
-
Jockson
- Började med grodor år: 2010
- Har gett tack: 5 gånger
- Har fått tack: 6 gånger
Re: Storlek på hål för genomföringar.
Tack för snabbt svar.. 12mm verkar stämma då jag försökte jämföra bilder på genomföringar med vanliga kopplingar och mäta på dem :p
Ja att borra i glas brukar kosta 50kr/hål här i stan.. men just nu är det värt det
Ja att borra i glas brukar kosta 50kr/hål här i stan.. men just nu är det värt det