backventil?
Finns ju två varianter den med finare dimma sprider sämre, kör med två stycken i mina burkar den med större "droppar".
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Dusk Q-IN. Dålig spridning/stort vattenflöde?
- LarsH
- Började med grodor år: 2008
- Har gett tack: 19 gånger
- Har fått tack: 36 gånger
Re: Dusk Q-IN. Dålig spridning/stort vattenflöde?
Min erfarenhet är att chansen att få bra dimma i de terrarier som sitter på samma pump ökar avsevärt om man har samma Q-IN-munstycken i alla dysor. Blandar man 30 resp 40-munstycken kan det bli problem med konstig spridning av pumpat vatten.
"Först tänka, sedan prova, sedan göra jag om!"
-
HåkanP
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2010
- Har gett tack: 22 gånger
- Har fått tack: 14 gånger
Precis som Lars skrev. Olika droppstorlek på munstycken innebär olika tryckmotstånd, gäller alla munstycken oavsett tillverkare.
För den som vill pröva, kör en pump till flera terrarium (många munstycken) så märks det tydligare än om om man bara kopplar in 1 av varje sort .
För den som vill pröva, kör en pump till flera terrarium (många munstycken) så märks det tydligare än om om man bara kopplar in 1 av varje sort .
"Time flies like an arrow
Fruit flies like bananas"
Fruit flies like bananas"
- mats_wikstrom
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2004
- Har gett tack: 5 gånger
- Har fått tack: 14 gånger
Lars du som vet och kan allt och är allmänt begåvad på så många vis... vilka är det jag har?
tror inte jag nånsin frågade, det kan ju vara bra att veta när jag köper fler av dig...
Ok! Frågade innan köpet om det var en bra ide att använda olika munstycken, vilket det skulle vara.
Har någon varit i kontakt med Dusk nyligen? Har försökt nå dem i två veckor på mail och telefon utan resultat.
Vet någon om MistKings dysor passar med 6mm slang?
Har någon varit i kontakt med Dusk nyligen? Har försökt nå dem i två veckor på mail och telefon utan resultat.
Vet någon om MistKings dysor passar med 6mm slang?
-
MattiasS
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2011
- Har gett tack: 1 gång
- Har fått tack: 1 gång
Finns övergångar till både 8mm och 4mm. Har ENT´s dysor dom är 4mm. Dom är det fart i, men nackdelen att dom droppar. Q-in är bättre där med inbyggd backventil men sämre spridning och mycket kortare räckvidd. Så i små burkar är ju Q-in kanon bra.