Jag förstår vad du menar och håller med. Men man kan ju få det ganska tunt om man vill. Man kan ju karvar ur rejält med fogskum så bygger det inte så mycket. Problemen med epiweb som jag ser det är att bakgrunden blir lite väl platt och att det torkar ur på tok för snabbt.heba skrev:UllavL - Av bilderna att döma så ser dessa 2 material ganska lika ut - eller har jag helt fel? Jag har sett Xaxim IRL men inte Epiweb... Likaså verkar påväxten vara lika, ja, nu blev det inte lättare
Jonny - jag har till ett annat terrarium gjort en fogskumsbakgrund med hygrolon (har dock inte monterat eller använt det) och tycker att materialet i sig är ok, men bakgrunden "bygger" mycket på djupet. Att montera Hygrolonet på en tunn frigolitskiva eller liknande tror jag skulle se tokigt ut.
Har iallafall en del bitar hygrolon kvar som jag ska prova att göra något annat kul med, för jag håller med dig (trots att jag inte testat materialet) att det är bra och lättjobbat.
Men, ska jag säga, jag planerar att göra om ett av mina terrarium snart och då har jag tänkt att använda latex/torv-blandningen som det tipsas om på frogfarm. Orsakerna till det har dock inte att göra med hygrolonet på något vis, för det är jag nöjd med
De där andra grejerna som du ska göra med hygrolonet får du gärna visa upp här, finns massvis med roliga användningsområden!
Mvh Jonny