Jag har ju provat en hel del jag med, men slänger upp bollen. Det har gått några år nu och saker ger ju sig med tid så det kanske finns nya perspektiv.
Jag har tittat på Aquawarehouse/L&H=Dusk (de saluför Dusk dysor), Mistking och DendroShop. Har du fler kandidater?
Och kör du 4, 6 eller 8mm-slang fram till dysa? Jag har en klassisk 125PSI diafragmapump. Om jag skulle gå ner till 4mm-slang och ha en dysa/terrarium, dvs. 12 dysor, så skulle det nog gå. Men jag kanske behöver ha två dysor? I så fall 24 totalt och då, behöver jag ha en annan pump. Eller?
Dysor
Aquawarehouse/L&H/Dusk
Det finns några olika sorter som ser ut så här:
och
Jag är i så fall inne på Q-In-modellen, enkel eller dubbel. Några inputs från egen erfarenhet?
MistKing
Det finns några olika varianter här med, men den jag tänker på är främst denna som enkel eller dubbel:

Stor fördel med denna är att den är av- och påstängningsbar om man vill köra lite torrare ett tag ... Bra grej tänker jag. Har du erfarenhet?
Dendroshop
Även våra holländska kamrater har en uppsjö av alternativ men det jag tittat på är främst dessa:

Skälet till att jag fallit för just denna modell i deras sortiment är dubbelt; metal känns rejält men också att den verkar mkt kompakt. Baksidan är att det inte är regn utan dimma, alltså väldigt väldigt fina droppar. Tror stort skvätt är mer naturligt, om man nu vill försöka sträva ditåt. Har Du några egna erfarenheter av dessa dysor?
Pump
Om man vill komma upp i kapacitet på antal dysor får man lämna diafragmapumparna bakom sig. Ja, så trodde jag att det var tills jag fann de här, och då främst den till vänster ...
Den lilla ger 0.55L/min

Den "vanliga" ger 1.1L/min

Den stora ger 2.8L/min.

Någon här som kör den stora?
Vad säger ni gott folk?
Jag har provat MistKing förut. Martin, ägaren, är mkt serviceinriktad och har verkligen försökt hjälpa mig men jag fick inte riktigt ihop grejorna. Mina dysor hoppade av slangen. Slangen och dysorna kom från MistKing, pumpen från FirstReptiles. (samma modell som Dusk stora). Om man bara vista att det funkade så är ju dysan med kran väldigt bra, om behov skulle uppstå ...