Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS

fundering ang dusch system

Terrariets utformning, teknik, ljus, värme, ventilation osv...
T K
Tidigare SDS-medlem
Tidigare SDS-medlem
Började med grodor år: 2008

fundering ang dusch system

Inlägg av T K »

jag har tänkt skaffa mig något av alla dessa regnsystem som finns så småningom. Har aldrig sett ett sådant live och bilderna på många av de som säljer är dåliga. frågan är hur fäster man munstyckena? vilka typer finns? ..det system som dusk har verkar vara någon typ av skruv fattning =/ men kanske går att fästa på glaset med silikon.
förslag eller bilder någon ? :)
RicardH
SDS-medlem
SDS-medlem
Började med grodor år: 2001
Har gett tack: 344 gånger
Har fått tack: 322 gånger
Kontakt:

Re: fundering ang dusch system

Inlägg av RicardH »

Hej T K!

I min tråd om hur jag fixar till ett par ExoTerra visar jag hur man ansluter duschmunstycken som har en påbyggd sk genomföring. Då borrar man hål i glaset på terrariet/eller tar upp hål i ventilationsnätet, och skruvar fast hela härligheten med hjälp av den plastmuttrar som finns. Detta ger en fast bra installatiaon som minimerar risken för vibrationer (oljud). En annan variant är att gå in med din slang i ett mindre hål och sedan ha munstycken lite lösare monterade på vattenslangen. Allt är en smaksak. Här har du bilder och ett filmklipp. Hoppas det är till hjälp! Vill också passa på att hälsa dig varmt välkommen till detta forum! Du kanske har varit med länge men jag tror inte vi har mötts så här ...
:geek:
Bild
Bild
Bild
Bild
🐸 Dendrobatidhälsningar: Ricard Hulteke
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!
Skriv svar

Återgå till "Terrarium och teknik"