Går det att sätta dit en in sug eller ett ut sug på locket?
Ja det kommer komma fler växter. Några luftplantor och några klätter och mossa.

Ska införskaffa en värmematta och en till värmekabel.FrankD skrev: 20 apr 2019, 20:36 T.ex. 380 spänn här: http://www.herperschoise.se/product.htm ... gory_id=76. Men som sagt betvivlar jag att det blir bra om du måste värma upp det med 10 grader. Om du har värmekabel i bottenmaterialet blir det alldeles för varmt (och torrt) där innan luften värms med 10 grader. Har du värme på något annat ställe blir det för varmt där och för kallt på andra ställen. Jag kan ha fel eftersom jag själv aldrig har varit i en sådan situation men det känns osannolikt att det kan bli bra på det viset.
Jag ska skaffa led ljus men behöver inte grodorna Uva strålning för sin kalcium upptagning eller kan man bara använda led ljus ?HåkanP skrev: 21 apr 2019, 12:13 Frigolitskiva under terrariet låter som ett alternativ för att det inte ska bli för kallt längst ned men som Frank skrev om temperaturskillnaderna, du måste lösa det.
2 lysrör för att "koka" bort vatten och imma låter helt fel. Byt bort dem mot LED, skaffa fläkt i terrariet, minska tiden/antalet regn.
Skulle det mot förmodan bli för torrt sen så kanske det är fråga om du har för mycket ventilations öppning i taket på terrariet.
(Du får gärna försöka fixa dina bilder, för jag ser dem inte oavsett webbläsare eller dator)