Jag tog Ricard på orden och tänkte lägga upp min burk här på forumet. Blev nyligen medlem i föreningen, har mest blivit facebookhäng tidigare (och fortfarande). Men forum är guld värt och något som FB inte kan ersätta.
Jag har väldigt lite erfarenhet av grodor, har inga för tillfället heller. Men jag jobbar på det! När jag väl hade bestämt mig för att skaffa grodor så fick jag också för mig att jag skulle bygga ett stort terrarium åt dem först. Och det blev ett ganska långt och utdraget projekt. Började nog bygget för drygt ett år sen och jag började plantera det i november 2020.
Jag tänkte egentligen bara lägga upp en massa bilder från bygget och fram tills dagens datum utan så mycket snack. Undrar någon något så är det bara att hojta till.
Kort om burken. Den är 120cm bred, 120cm hög och 90cm djup. Duskpump och dysor, hemmabyggd fogger. 10st Uhop 20W lister dimmade av mikrokontroller och mosfetkretsar. Mikrokontrollern styr även övrig elektronik och jag är på gång att installera lite sensorer också. Ska plantera lite fler bromelior och någon större Philodendron, sen tror jag den börjar bli redo för grodor. Kommer också börja fylla ut med mindre orkidéer så smått efterhand.
Grodplanerna är än så länge Ranitomeya, någon art som kan föda upp sina egna yngel.