Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Vivarium MK III
Re: Vivarium MK III
Det är ännu lite osäkert om jag behåller den högra roten.
Den är eventuellt lite FÖR maffig.
- Carlsson
- Började med grodor år: 2008
- Har gett tack: 1 gång
- Har fått tack: 1 gång
Personligen tycker jag att båda rötterna ska vara kvar.Mats skrev:Det är ännu lite osäkert om jag behåller den högra roten.
De ger en fin balans och ett rejält, nästan rått, intryck.
mvh Thomas
Pilgift har en paus men det finns:
1.2.0 Sternotherus carinatus, "Razorback musk turtle"
0.0.3 Triturus pygmaeus, "Iberisk Marmorsalamander"
samt vattenagam, diverse Tarantellor och en gecko.
Pilgift har en paus men det finns:
1.2.0 Sternotherus carinatus, "Razorback musk turtle"
0.0.3 Triturus pygmaeus, "Iberisk Marmorsalamander"
samt vattenagam, diverse Tarantellor och en gecko.
Nåväl, med en viss justering blev även jag nöjd med roten.
Nu tror jag att vatten reservoaren upptill är redo. Eller redo och redo. Jag behöver ännu skära upp en skåra i röret för kapillärduken. samt borra ett hål för överrinningen. Funkar det inte har jag lämnat kvar möjligheten att dra droppbevattning i hela skräpet.
Som det nu ser ut blir det så att överrinningen skapar en sån där grottlik svagt rinnande då och då grej längs bakgrundsstycket, medan en annan pump hämtar upp vattnet till höjd x för att fungera bäck.
Kommentera gärna sådant ni tycker att jag gör fel och sådant ni tror på. All kritik och feedback är trevlig.
Nu tror jag att vatten reservoaren upptill är redo. Eller redo och redo. Jag behöver ännu skära upp en skåra i röret för kapillärduken. samt borra ett hål för överrinningen. Funkar det inte har jag lämnat kvar möjligheten att dra droppbevattning i hela skräpet.
Som det nu ser ut blir det så att överrinningen skapar en sån där grottlik svagt rinnande då och då grej längs bakgrundsstycket, medan en annan pump hämtar upp vattnet till höjd x för att fungera bäck.
Kommentera gärna sådant ni tycker att jag gör fel och sådant ni tror på. All kritik och feedback är trevlig.
"Vattenfallet" tar form. Obs,tanken är att det rinner så där sakteliga droppande ner för stenarna. Nu skall jag se åt vilket håll jag vill att den nedre delen skal rinna, åt vänster eller höger... eller både och. Vad tycker ni?
Man märker kanske att jag sysslar med stenar...
Nej det märker man nog inte... dålig bildMats skrev:"
Det blev lite fördröjningar i projektet, men nu skall det snart vara färdigt. Vissa förändringar måste ske i samband med byggandet, men det var bara att vänta.
Passade på att bygga lite bord och möblera om i det gamla vivariet samtidigt Så nu borde det bli störtsnyggt bara jag har alla burkar inne...
Foton följer.
Passade på att bygga lite bord och möblera om i det gamla vivariet samtidigt Så nu borde det bli störtsnyggt bara jag har alla burkar inne...
Foton följer.