Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
90x45x60 - är det bra mått?
-
felix.w
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2008
Re: 90x45x60 - är det bra mått?
Hela terrariet. HR visar kanske fel. Den är högre på min Lucky Reptile Humidity Control II. inställd på 85% tror jag. Jag minskade bilderna till 40% för att minska storleken på bilderna men tror nu att jag bara gjorde det på bredden :S
Senast redigerad av 4 felix.w, redigerad totalt 17 gång.
-
felix.w
- Tidigare SDS-medlem

Fick med en azureus på denna bild. Spanska mossan ser hemsk ut jag vet. Den är halvdöd.
-
felix.w
- Tidigare SDS-medlem

Möbeln va förjävlig att montera ihop. En del var derfomerad, en skruv saknades och så va ena handtaget ogängad. Den beställdes från fabriken i Kina genom herpers choise. Vet inte om det finns att beställa från t.ex. tyskland. Men har lyckat fixa den med lite hjälp. Hade väll otur kanske. Även ena glasdörren till terrariet är limmad snett. En fördel med taket är att det är lätt att sätta fast dysor till regnsystem och att den släpper igenom uv ljus och värme. Man kan lägga fläktar ovanpå den med. Men den släpper ut mycket fukt också. Så man kanske får göra om taket lite. Jag har lagt på ett par glasskivor. Terrariet är inte flugsäker ska du veta. Men i stora hela är jag nöjd. Har epiweb som du ser. Rekomenderar inte det om du inte ska ha IIS eller dysor som kommer att spraya på den ofta. Krävs nog en sump då.
-
felix.w
- Tidigare SDS-medlem

Har fixat bilder på de andra djuren nu men kan inte ladda upp...
Får meddelandet "Detta forums bilagekvot har uppnåtts, du kan inte ladda upp några filer." !!! Antar att lagringsutrymmet för bilder tagit slut
Får meddelandet "Detta forums bilagekvot har uppnåtts, du kan inte ladda upp några filer." !!! Antar att lagringsutrymmet för bilder tagit slut
-
RicardH
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2001
- Har gett tack: 344 gånger
- Har fått tack: 322 gånger
- Kontakt:
Svarade dig i din nya tråd, med en bifogad bilaga. Ngt bugg förmodligen.
Att ET är oflugtäta är jag väl medveten om, även att EpiWeb kräver massor med fukt. Roligt att se din burk i alla fall. Vill du vara generös nog att öppna luckorna och visa vad/hur det ser ut innuti? Det jag funderar på är om detär hyllor i skäpet? Kan du mäta innermåttet i underskåpet? Funderar på att ha ett par plastdunkar där för osmosvatten-in och returvatten. Tillsammans har de måtten 56x30x45 (lxdxh). Vore schyst. Får man plast med 0,5l. plastmuggar i det övre utrymmet mellan terrariet och underskåpet?
Att ET är oflugtäta är jag väl medveten om, även att EpiWeb kräver massor med fukt. Roligt att se din burk i alla fall. Vill du vara generös nog att öppna luckorna och visa vad/hur det ser ut innuti? Det jag funderar på är om detär hyllor i skäpet? Kan du mäta innermåttet i underskåpet? Funderar på att ha ett par plastdunkar där för osmosvatten-in och returvatten. Tillsammans har de måtten 56x30x45 (lxdxh). Vore schyst. Får man plast med 0,5l. plastmuggar i det övre utrymmet mellan terrariet och underskåpet?
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!
-
felix.w
- Tidigare SDS-medlem

Har mätt ut nu. underskåpet är 67cm Lång, 56,5cm Hög och 37,5cm Djup.
Det är inga hyllor i den. Jag har den stora jewelspray dunken i den.
Övre hyllan är 19cm i höjd.
-
RicardH
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2001
- Har gett tack: 344 gånger
- Har fått tack: 322 gånger
- Kontakt:
Taxi!felix.w skrev:Har mätt ut nu. underskåpet är 67cm Lång, 56,5cm Hög och 37,5cm Djup.
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!