Lite envis kan jag vara:
Tyska var jag inte bra på ens för 35 år sedan i skolan, så jag undrar, efter att tittat på tyska bilder:
Vad är det man blandar och smetar på som bakgrund? Ser mycket enklare ut än att trycka kokos i silicon.
Undrande Lars
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Link med råd hur man kan bygga bakgrunder (auf deutsch)
Re: Link med råd hur man kan bygga bakgrunder (auf deutsch)
LarsH skrev:Lite envis kan jag vara:
Tyska var jag inte bra på ens för 35 år sedan i skolan, så jag undrar, efter att tittat på tyska bilder:
Vad är det man blandar och smetar på som bakgrund? Ser mycket enklare ut än att trycka kokos i silicon.
Undrande Lars
Oj! Skulle ju svara, men glömde bort.
Här kommer en del förklaringar, det går via min finskatalande yrkeskunskap så jag är inte 100 % vad det är på svenska.
Fliesenkleber = utjämningsspackel.
2-Komponenten-Polyurethanklebemasse = 2 komponent poly-uretanmassa (fogning/tätingsmassa) ( det här smetar han ju alltså sedan torv, cocos och xaxim på)
Ahhaha, nu hittade jag vad du tänkte på :
Trodde faktiskt själv att det var nåt han blandade ihop på egen höft, men tydligen är det en färdig produkt (som han nog verkar blanda ihop på egen höft):
Mera tyska:
http://www.regenwaldfroesche.de/rainfor ... round.html
Alltså, verkar det vara en "hemligt" blandad smet, dvs avsedd för dem som inte vill blanda själv. Står inte vad komponenterna är, men nån form av "tufa" misstänker jag , dvs med betong / cement / annat härdningsmedel som ingridiens.
Går alltså att beställa direkt från källan.
Kunde inte hitta vad det innehåller.
Bra att du är envis Lars!
Mera info :
http://bens-jungle.de/en/produkt_detail ... =3140&cp=8
torv-lim verkar det kallas... så det gav nog inte så mycket tilläggs-info.
finns en video med härlig hissmusik bakom linken om ni vill ligga och vara så där semi-zen en stund.
kollade på danska forumet och där fanns också RGB nämnt.
http://bens-jungle.de/en/produkt_detail ... =3140&cp=8
torv-lim verkar det kallas... så det gav nog inte så mycket tilläggs-info.
finns en video med härlig hissmusik bakom linken om ni vill ligga och vara så där semi-zen en stund.
kollade på danska forumet och där fanns också RGB nämnt.
-
tummen
- Har gett tack: 5 gånger
- Har fått tack: 4 gånger
Har redan plöjt igenom 4 av 5 böcker i "liftarens-guide till galaxen-triologin", som ju faktiskt egentligen är 5 böcker och inte 3Mats skrev:Relaterar faktiskt till min kommentar angående handduk så som trådskapare tycker jag att den nog håller sträck, och kan skulden kan läggas på mig och skrivas upp på min lista av OT-kommentarer om det är nån som vill.PittoresktMangel skrev:
Väldigt topic..
Tror inte vi behöver en ny tråd för Dirk Gently. Allting hör ju ihop så vi behöver nog inget tedags för dystra själar här inte.
![]()
ADMIN sköter OT i trådarna ganska bra tycker jag (hurra för ADMIN), vilket ju är bra så då behöver vi heller inte sitta och fundera om det är OT att skriva att någonting är OT.
Glad Midsommar!
Arthur har just fått reda på att han är far till Slumpan.....
Sedan återstår "bara" kassettbanden med 6 timmars underbar "radiounderhållning"/ = originalsändningarna från BBC.....
Thomas
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....
Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....
Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.