Då har jag ett tips på en grej som gör att du inte behöver timers i ditt grenuttag. Kolla på
http://www.kjell.com/?item=39616 . Jag har precis köpt hem denna och med den kan du ställa in 4 uttag att agera som timers, programmeringen av tiderna gör du i programmet i datorn (Window eller linux). Det går säker att göra en massa kul saker förutom att använda den som enbart timer då man kan få den att slå av och på vid speciella händelser i datorn (tex att ett program startas). Det går säkert att ta in temperatur och fuktighet via sensorer via serieporten som skulle kunna styra bevattning och värmare mm.
Jag kommer nog dock att använda den enbart som timer. Det man behöver köpa till är en 9v batterieliminator för att den ska fungera bortkopplad från datorn. annars krävs att den är kopplad till datorn troligen tar den styrströmmmar från strömfösörjningen i USB:n.
Om nån prova denna till andra saker än timerstyrning så är jag väldigt intresserad att få veta hur det funkat isåfall. Kanske ger jag mig på nåt eget försök kring julledigheten om ingen annan provat innan dess

.