Hejsan, hoppsan.
Nu är jag igång igen. Jag tänkte ta mig i kragen och bygga fyra terrarium till. Innan groddagen. Men jag har lite frågor. Burkarna kommer att vara på 40*40*50, femtio höga.
Jag har bestämmt mig för att använda 4mm glas runt om. Jag kommer att behöva ungefär 4,5kvm 4mm glas, det är avrundat uppåt.
Men nu till saken, hur mycket ungefär ligger priset på glas i dagsläget? Ungefär hur mycket pengar tror ni att jag kan komma undan på?
Sen vill jag självklart ha dem vattentäta, så då undrar jag om det är enkelt ordnat eller om det är ett rent h**vete att ordna?
Om det annars är någon som har terrarium i de här måtten till salu så skicka iväg ett PM här på pilgift eller ring.
Med vänliga hälsningar
Ludvig.
073-5705410
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Bygga terrarium
- PittoresktMangel
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2008
- Har fått tack: 4 gånger
-
tummen
- Har gett tack: 5 gånger
- Har fått tack: 4 gånger
Re: Bygga terrarium
Dagspriset på glas har jag tyvärr inte koll på, men du kan komma billigare undan om du hittar en schysst glasmästare som du kan få köpa spillbitar av, med lite tur kan du kanske till och med få glaset gratis....? Alernativt kan du genom glasmästaren få köpa begagnat glas, det brukar ligga på halva priset mot nytt....
Att limma vattentäta akvarier/terrarier är inte så knepigt, men samtidigt bland det kladdigaste man kan göra
, men är man inte så noga med "finishen" så är det lätt, dessutom kommer du ju öva upp färdigheterna vartefter. Lycka till!

Att limma vattentäta akvarier/terrarier är inte så knepigt, men samtidigt bland det kladdigaste man kan göra
Thomas
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....
Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....
Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.
- Simon
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 1996
- Har fått tack: 1 gång
Re: Bygga terrarium
Om du vill kan jag pm:a kontaktinfo till han som har byggt de flesta av mina burkar. Jag är mycket nöjd med hans arbete.
/Simon
/Simon
Hulteke skrev:
"I mina terrarier råder helt enkelt flower-power"
"I mina terrarier råder helt enkelt flower-power"