Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
jätte vivarium...enligt mig:D
- Von Seth
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2003
Re: jätte vivarium...enligt mig:D
Silikon, (Tänk på det INTE får var med anti mögel)
Silikonet är bar eftersom det fäster riktigt bra
Silikonet är bar eftersom det fäster riktigt bra
Är Varnad Nybörjare
-
Filip jakobsson
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2008
- Har fått tack: 7 gånger
Asså varför köra med dessa små fnuttiga bitar av mangrove som ser ut som koskitar....???
Dra till med ordentliga rötter som du lutar mot bakgrunden så får du ett helt annat djup och intryck i terrariet och dessutom mer massa att ha växter och grodor på...!
Dra till med ordentliga rötter som du lutar mot bakgrunden så får du ett helt annat djup och intryck i terrariet och dessutom mer massa att ha växter och grodor på...!
-Ju mer man vet, desto mer mer inser man hur lite man vet
tjena filip:D
du har helt rätt. i mitt förra vivarium som hade samma höjd som det jag bygger nu så stoppade jag i en jätte bit problemet som jag upptäckte var att den tog för mycket plats och att det blev lite för mycket håligheter som grodorna kunde fastna in...jag tätade så mycket som möjlt men då försvan ännu mer yta...
snyggt som fan vart det men trångt och djävligt samtidigt.
mvh/ said
du har helt rätt. i mitt förra vivarium som hade samma höjd som det jag bygger nu så stoppade jag i en jätte bit problemet som jag upptäckte var att den tog för mycket plats och att det blev lite för mycket håligheter som grodorna kunde fastna in...jag tätade så mycket som möjlt men då försvan ännu mer yta...
snyggt som fan vart det men trångt och djävligt samtidigt.
mvh/ said
-
Filip jakobsson
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2008
- Har fått tack: 7 gånger
Ja men hur ser det ut i naturen.... där det är mkt ihåligheter finns oftast flest insekter och skit och där käket finns, finns grodorna...
Men du kanske kan köra ngt mellanting..........
Det fina med mangrove rötter är att dem håller bra fukta och du kan få mossor att växa på detta vilket blir riktigt snyggt! I små hålen sätter du bromelieskott osv...... Mitt val är enkelt...
Men du kanske kan köra ngt mellanting..........
Det fina med mangrove rötter är att dem håller bra fukta och du kan få mossor att växa på detta vilket blir riktigt snyggt! I små hålen sätter du bromelieskott osv...... Mitt val är enkelt...
-Ju mer man vet, desto mer mer inser man hur lite man vet
- Von Seth
- Tidigare SDS-medlem

jag håller med Filip jakobsson.
Det jag menade var det viktiga är att de inte kan komma bakom "Väggen"
Det jag menade var det viktiga är att de inte kan komma bakom "Väggen"
Är Varnad Nybörjare
jag ska göra ett försök, drar ner till zoot imorgon och kollar vad dom har att erbjuda i mangrove väg.
men jag väntar lite med att köpa något tills jag är klar med botten.
vet någon vart man kan få tag på hålsåg till glas någonstans?
vill borra ett hål i botten glaset för att vattnet ska kunna rinna ner till en pump med filter.
tack för alla svar förresten
mvh / said
men jag väntar lite med att köpa något tills jag är klar med botten.
vet någon vart man kan få tag på hålsåg till glas någonstans?
vill borra ett hål i botten glaset för att vattnet ska kunna rinna ner till en pump med filter.
tack för alla svar förresten
mvh / said
- Von Seth
- Tidigare SDS-medlem

agresator, Dont RUSH
Jag byggde 7 terrarium innan jag kom på hur jag ville ha det.
Jag råder dig att komma på Grodagen och spana och kolla, se om du får några idéer.
För annars är det bara låta fantasin flöda, själv har jag satt upp rötter (trä rötter från små unga träd) och fäst i väggarna, det ser och fungerar jätte bra, inväntar bara att växterna ska växa över alla grenarna
Jag byggde 7 terrarium innan jag kom på hur jag ville ha det.
Jag råder dig att komma på Grodagen och spana och kolla, se om du får några idéer.
För annars är det bara låta fantasin flöda, själv har jag satt upp rötter (trä rötter från små unga träd) och fäst i väggarna, det ser och fungerar jätte bra, inväntar bara att växterna ska växa över alla grenarna
Är Varnad Nybörjare
hahaha. jag försöker verkligen hålla mig lugn men montern jag har ett ett grymt kap och jag vill bli klar fort som fan:D men jag ska försöka lugna ner mig.
var och när är groddagen? många som rekommenderat den, har skola så det kan bli svårt att komma dit för mig.
mvh/said
var och när är groddagen? många som rekommenderat den, har skola så det kan bli svårt att komma dit för mig.
mvh/said
- Von Seth
- Tidigare SDS-medlem