Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
jätte vivarium...enligt mig:D
-
Filip jakobsson
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2008
- Har fått tack: 7 gånger
Re: jätte vivarium...enligt mig:D
Kör det som ett saltakvarie med en sump under akvareiet. Då kan man MYCKET lättare komma till pump om den sätter igen, sen om terrariet blir lite kalt ja då slänger du i en doppis bara i sumpen...
Snyggare och mycket mer praktiskt!
Jag förstår dig, när jag satt igång med ett projekt finns inte äta eller sova på schemat.......
Glasborr borde glasmästarn ha eller en bätttre akvarie butik
Lycka till!
Snyggare och mycket mer praktiskt!
Jag förstår dig, när jag satt igång med ett projekt finns inte äta eller sova på schemat.......
Glasborr borde glasmästarn ha eller en bätttre akvarie butik
Lycka till!
-Ju mer man vet, desto mer mer inser man hur lite man vet
- Pny
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2006
- Har gett tack: 2 gånger
- Har fått tack: 1 gång
- Kontakt:
Jula har en billig hålsåg för glas.agresator skrev:vet någon vart man kan få tag på hålsåg till glas någonstans?
Grundare av webbforumet www.pilgift.se år 2008, styrelsemedlem i SDS & redaktör för pilgiftaren år 2009.
Regnskogsterrarium - Akvarium - Akvarieblogg - Djurparker - Fotogalleri
Regnskogsterrarium - Akvarium - Akvarieblogg - Djurparker - Fotogalleri
tjo!
jo jag menar ju det. jag byggde min förra burk på samma sätt. använde ett 60 liters akvarium med filtermatta och pump och en doppvärmare. funkade perfekt:D
till denna så kommer jag att använda ett plastkar som man blandar murbruk i, istället för ett akvarium.
jag fick just tag i en hålsåg från just jula. med diamantskär kostade 70kr, riktigt bra.
jag skulle vilja fråga er på pilgift om det är någon som har mossa och kanske någon ormbunke som ni är intresserade av att sälja?
tack för alla svar mvh/ said
jo jag menar ju det. jag byggde min förra burk på samma sätt. använde ett 60 liters akvarium med filtermatta och pump och en doppvärmare. funkade perfekt:D
till denna så kommer jag att använda ett plastkar som man blandar murbruk i, istället för ett akvarium.
jag fick just tag i en hålsåg från just jula. med diamantskär kostade 70kr, riktigt bra.
jag skulle vilja fråga er på pilgift om det är någon som har mossa och kanske någon ormbunke som ni är intresserade av att sälja?
tack för alla svar mvh/ said
hej alla glada!
idag så var jag på biltema och hittade denna:
Silikon
Vattenbeständig. Tål temperaturer från -60 till +180 °C. Ej övermålningsbar. För användning i:
Bil: universaltätning.
Båt: universaltätning, luckor, skarvar etc.
Hus: universal inne och ute, fönster, altan, hobbyändamål etc.
finns ingen direktlänk tyvärr, men den fanns i transparent och svart. köpte en svart tub och testade ett par strängar.
det som slog mg direkt var att den var mycket drygare än tex Clas Ohlsons akvariesilkon. tar lite längre tid på sig att härda men inte mycket. men den luktar ättika och verkar ha samma egenskaper annars
är det någon som har testat denna?
skickar med en bild
mvh/ said
idag så var jag på biltema och hittade denna:
Silikon
Vattenbeständig. Tål temperaturer från -60 till +180 °C. Ej övermålningsbar. För användning i:
Bil: universaltätning.
Båt: universaltätning, luckor, skarvar etc.
Hus: universal inne och ute, fönster, altan, hobbyändamål etc.
finns ingen direktlänk tyvärr, men den fanns i transparent och svart. köpte en svart tub och testade ett par strängar.
det som slog mg direkt var att den var mycket drygare än tex Clas Ohlsons akvariesilkon. tar lite längre tid på sig att härda men inte mycket. men den luktar ättika och verkar ha samma egenskaper annars
är det någon som har testat denna?
skickar med en bild
mvh/ said
- Bilagor
-
- Archive_Product_images_36_Large_36-4800_l.jpg (2.72 KiB) Visad 5721 gånger
- Simon
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 1996
- Har fått tack: 1 gång
Har du tittat om den har antimögelmedel eller liknande i?
Det brukar stå att de går att använda till akvarier om de är säkra.
Det brukar stå att de går att använda till akvarier om de är säkra.
Hulteke skrev:
"I mina terrarier råder helt enkelt flower-power"
"I mina terrarier råder helt enkelt flower-power"
-
tummen
- Har gett tack: 5 gånger
- Har fått tack: 4 gånger
Varför inte efterlysa det i en köpochsälj-annons!?agresator skrev: jag skulle vilja fråga er på pilgift om det är någon som har mossa och kanske någon ormbunke som ni är intresserade av att sälja?
Men för all del; jag har några olika arter av Hoya (porslinsblomma) om du är intresserad av sådana skott.
Angående ovanstående silikon: jag skulle inte använda den om det inte uttryckligen stod att det kunde användas till att limma akvarier. De flesta andra silikonsorter brukar innehålla antimögelmedel....eller (kanske?)andra kemikalier som kan förgifta invånarna. Bäst att tillämpa försiktighetsprincipen, silikon är ju trots allt inte det dyraste i sammanhanget.Men jag tror att även Biltema har en silikonvariant som är säker, men den är nog genomskinlig om jag minns rätt.
Thomas
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....
Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....
Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.
faaaaan!
det står uttryckligen på den att den inte ska användas i akvarier.....
tur att jag inte har hunnit limma.
står längst upp jätte litet:/ såg inte det i början.....ja då vet ni i alla fall håll er borta från denna;)
tack för alla svar:)
mvh/ said
det står uttryckligen på den att den inte ska användas i akvarier.....
tur att jag inte har hunnit limma.
står längst upp jätte litet:/ såg inte det i början.....ja då vet ni i alla fall håll er borta från denna;)
tack för alla svar:)
mvh/ said
ta det lugnt gubben. jag väntar på löning, inte direkt billigt det här
men bilder kommer snart.
håll ut!
men bilder kommer snart.
håll ut!
tjo!
jag har varit borta ett tag men nu e jag tillbaka.
här kommer bilder på vad jag har gjort hitills. jag har farit tvungen att använda glasfiber armerad epoxy i botten av burken då jag har spräkt glaset rätt ordentlig
jag låter bilderna tala för sig själva:D
mvh said
jag har varit borta ett tag men nu e jag tillbaka.
här kommer bilder på vad jag har gjort hitills. jag har farit tvungen att använda glasfiber armerad epoxy i botten av burken då jag har spräkt glaset rätt ordentlig
jag låter bilderna tala för sig själva:D
mvh said