Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS

Förmåga att känna igen ansikten och röster.

Frågor och diskussioner om pilgiftsgrodor.
Användarvisningsbild
Necrophagist
Tidigare SDS-medlem
Tidigare SDS-medlem
Började med grodor år: 2009
Har gett tack: 6 gånger
Har fått tack: 14 gånger

Förmåga att känna igen ansikten och röster.

Inlägg av Necrophagist »

Jag har en fråga. Mina tincorius nominat är väldigt aktiva och är framme hela tiden, de bryr sig inte om när jag är inne och pillar i terrariet eller tittar på dem nära eller pratar högt eller liknande, detsamma gäller med min flickvän som är här ofta. När mina vänner eller familj kommer hem till mig och jag vill visa dem mina underbara grodor är de alltid spårlöst försvunna. De gömmer sig fort som fan sekunden de kommer genom dörren och under hela tiden de är här, sen när de gått kommer de fram igen. Slutsatsen jag drar av detta kan inte va annan än att de känner igen oss?
LarsÖ
SDS-hedersmedlem
SDS-hedersmedlem
Började med grodor år: 1960
Har gett tack: 6 gånger
Har fått tack: 31 gånger

Re: Förmåga att känna igen ansikten och röster.

Inlägg av LarsÖ »

Det ligger nog något i det.

Jag hade två grodor i ett karantänterrarium som stod i mitt TV-rum. Dom grodorna lärde sig att när Polman dök upp med väderleken, då var det dags att söka nattkvarter. Andra väderleksuppläsare brydde dom sig inte om.
Bort bärs dina fränder
Bort börs du även
Men ett jag vet som aldrig bär sig:
Räkfiske i Röda Havet
tummen
Har gett tack: 5 gånger
Har fått tack: 4 gånger

Re: Förmåga att känna igen ansikten och röster.

Inlägg av tummen »

Ja varför inte? Jag hörde om en man som hade ett stort välplanterat pirayaakvarium, men när det var gäster där syntes inte en fena till....så varför inte grodorna också?

Troligen är de vana vid att du kommer med mat och att din flickvän i alla fall inte utgör något hot....kanske om du tar för vana att mata dina grodor när gästerna kommer, att grodorna då blir lite mer "sociala"????? :mrgreen:

Lycka till hursomhelst......
Thomas

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....

Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.
Skriv svar

Återgå till "Pilgiftsgrodor"