Framför allt ska du ta dig en ordentlig funderare på vad för slags terrarium du vill ha. Du kommer nämligen snart att upptäcka att du vill ha en andra burk, och då är det en stor fördel om det är samma stil på dom.
De flesta terrarier är inte tänkta för klättrande grodor och regnskogsklimat,
utan för ödlor/ormar och torra förhållanden.
Eftersom du finns i Stockholmsområdet så har du ju flera froggers att besöka.
Det ger dig ideer!
Beställ ingen burk förrän du sovit på saken.
/Lars Ö
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Pilgiftsdrömmarna vaknar igen.
Re: Pilgiftsdrömmarna vaknar igen.
Absolut, jag kommer nog köpa måttbeställt om jag inte hittar något extraordinärt till ett extraordinärt bra pris
Och ska försöka få dessa burkar att matcha mina akvarium som är gjorda helglas med svart silikon.
Och som sagt så är det ingen jättebrådska då det är viktigare att få ordning på saker och att allt fungerar snarare än att saker ska bli klara fort. Ska försöka kolla in på Terrzoo affären där på söndag när jag är ledig.
Har ju varit hos BengtO som sagt på grodträffen och någon gång innan och det är ju inspirerande minst sagt.
God jul på er
Och som sagt så är det ingen jättebrådska då det är viktigare att få ordning på saker och att allt fungerar snarare än att saker ska bli klara fort. Ska försöka kolla in på Terrzoo affären där på söndag när jag är ledig.
Har ju varit hos BengtO som sagt på grodträffen och någon gång innan och det är ju inspirerande minst sagt.
God jul på er
Re: Pilgiftsdrömmarna vaknar igen.
Såg DYI tråden och funderar på att bygga eget. Det verkar vara fina lösningar där. Någon som har något att påpeka när det gäller denna lösning? förutom att man inte får ha tummen mitt i handen?