Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS

Grodoskulden, - The beginning.

Terrariets utformning, teknik, ljus, värme, ventilation osv...
izzy
Tidigare SDS-medlem
Tidigare SDS-medlem
Började med grodor år: 2010

Grodoskulden, - The beginning.

Inlägg av izzy »

Jag börjat med att be om ursäkt för trådtiteln, men det var det bästa jag kunde komma på med hjärnsläp..

Nu till saken!

Jag har mestadels haft ormar och ett gäng ödlor tidigare. Men har sålt av allt i samband med husflytt. och nu har jag inga terrariedjur alls.
Men ute i snickarboden så har jag ett terrarie jag har fogskum, silikon, mangroove och torvbakgrund i(bilder kommer). Ett 10liters herpers choice regnsystem och lite andra små prylar..

Skall försöka komma iväg till brädgården och få till en ljuslåda. Jag skall köra ett gäng 36wattare från Kjell ( http://www.kjell.com/content/templates/ ... 0,77000000 ) Plus ett t8 rör och armatur som jag har sen tidigare. Ljuslådan blir förmodligen i ek, Men jag skall nog inte säga för mycket innan jag sett vad som finns att få tag i..

Tanken är att det skall flytta in ett par azureusar i burken i framtiden. Må vara cheesy med azureusar, men det är mina favoriter..

Jag vill passa på att efterfråga lite växter här i tråden. Borde kanske egentligen ligga i köp och sälj. Men jag skall åka en tur Strömstad-Motala via Falköping,Jönköping. Kan åka via Göteborg på hemvägen. Åker Fredag-Söndag 26-28:e. Så om någon har några kul sticklingar, småplantor, mossor, hoppstjärtar eller gråsuggor så köper jag gärna av er. Det växter som är av störst intresse är små bromelior, tillslandior, orchideer samt ficus pumila. Och om någon har azureusar på gång så är jag intresserad av ett par. Funderar på att köpa 3 för att för större chans att få ett par och eventuellt sälja en om det blir bråk. Grodor är dock inte aktuellt förens burken är upp and running och jag har fått in snittsen på bananflugor..

Återkommer med bilder när jag dammat av grejorna och kommit någonvart med ljuslådan, eller när det skiter sig med den... ;)
Användarvisningsbild
Simon
SDS-medlem
SDS-medlem
Började med grodor år: 1996
Har fått tack: 1 gång

Re: Grodoskulden, - The beginning.

Inlägg av Simon »

Jag bor inte i den ändan av landet, så jag kan inte hjälpa dig med växter m.m. Men kul att du vill skaffa grodor och D. tinctorius 'Azureus' är ett mycket bra val!
Hulteke skrev:
"I mina terrarier råder helt enkelt flower-power"
Skriv svar

Återgå till "Terrarium och teknik"