Hej
Jag håller på med fyra nya terrarium, har en fråga dock till er.
Då hygrolon har en plastigt skydd på ena sidan och sugande egenskap på den andra.
Är det någon som har fäst Hygrolon på Epiweb? Känns konstigt då fukten inte kan gå igenom plasten på hygrolon till Epiweben. Eller fungerar det bra?
Citat: "Underneath the Hygrolon sheet is plastic sheet that acts as a water barrier to prevent the cork to get wet (and start decaying)"
Länk: http://www.dendroboard.com/forum/parts- ... arium.html
Jag vill undvika använda fogskum pga de dåliga erfarenheterna med det, tänkte använda Epiweb som bakgrund sedan utan på det: Hygrolon.
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Epiweb </3 Hygrolon?
- jsl
- Kassör

- Började med grodor år: 2008
- Har gett tack: 3 gånger
- Har fått tack: 53 gånger
Re: Epiweb </3 Hygrolon?
Som jag förstått det så har hygrolon inget plastigt på ena sidan av materialet. Bägge sidorna tycker jag ser likadana ut om man tittar på dem. Det blir blött igenom också. Jag fattar det som han som byggt bygget lagt plast där själv för att skydda korken.
-
Adamanteus
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2008
- Har fått tack: 5 gånger
Hygrolon har inget plast på "baksidan", jag har kombinerat epiweb och hygrolon till mina orkidéer. Så att kombinera dem i ett terrarium borde fungera utan problem.
- Von Seth
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2003
Tack!
Var tvungen att kolla då jag inte känt till detta tidigare.
Med andra ord, det finns ingen bak och fram "sida"
Var tvungen att kolla då jag inte känt till detta tidigare.
Med andra ord, det finns ingen bak och fram "sida"
Är Varnad Nybörjare