Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS

Värmemattor

Terrariets utformning, teknik, ljus, värme, ventilation osv...
MattiasS
Tidigare SDS-medlem
Tidigare SDS-medlem
Började med grodor år: 2011
Har gett tack: 1 gång
Har fått tack: 1 gång

Värmemattor

Inlägg av MattiasS »

Sitter och tittar lite på värmemattor till burkarna i källaren. Tänkte "styra" dessa med STC-1000 controllers, men är alla "vanliga" värmemattor 220v? Lika så hur stora/antal W ska man ha, blir fyra med ytan 30x50cm plus ett par som är 30x60 och 40x70. Värmen har alltid varit ett problem när man bodde i lägenhet men nu när jag har barrikaderat tvättstugan i källaren så är kylan ett problem(dock lättare att hantera).
HåkanP
SDS-medlem
SDS-medlem
Började med grodor år: 2010
Har gett tack: 22 gånger
Har fått tack: 14 gånger

Re: Värmemattor

Inlägg av HåkanP »

Diskuterades nyligen värmemattor i samband med placering av termostaters givare http://pilgift.se/forum/viewtopic.php?f=16&t=4316
Har endast sett andra än 230V i special lösningar och hembyggen man gjort om golv värme för husvagn.
Måtten, är de terrariumens botten yta? Skulle inte täcka mer än halva (se ett av mina svar i länkade tråden)

/Håkan
"Time flies like an arrow
Fruit flies like bananas"
MattiasS
Tidigare SDS-medlem
Tidigare SDS-medlem
Började med grodor år: 2011
Har gett tack: 1 gång
Har fått tack: 1 gång

Re: Sv: Värmemattor

Inlägg av MattiasS »

Ok det blir bra då kan jag köra med controllern utan problem. Ja det är botten ytan på själva burkarna. Ska man ha en bit utskuren frigolit runt mattan så det blir en liten luftspalt mellan glas och matta?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Skriv svar

Återgå till "Terrarium och teknik"