Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Ren nyfikenhet
-
Fredrik Löf
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 1996
Ren nyfikenhet
Av ren nyfikenhet så undrar jag hur många kulturer av div. Foderdjur ni har, nyfikenheten går väl mest åt dom som har 10-20 burkar med div. grodor. 
- Carlsson
- Började med grodor år: 2008
- Har gett tack: 1 gång
- Har fått tack: 1 gång
Re: Ren nyfikenhet
Jag har 12 vuxna grodor av halvstora arter, 19 vuxna av mindre arter samt 13 ungdjur av halvstor art.
Till dessa sätter jag 4 ölglas med stora flugor och 2 glas med små flugor varje vecka. Det kan bli i knappaste laget ibland om någon/några odlingar misslyckas.
Till detta kommer tre stora lådor med hoppstjärtar, men de är inte särskilt produktiva.
/Thomas/
Till dessa sätter jag 4 ölglas med stora flugor och 2 glas med små flugor varje vecka. Det kan bli i knappaste laget ibland om någon/några odlingar misslyckas.
Till detta kommer tre stora lådor med hoppstjärtar, men de är inte särskilt produktiva.
/Thomas/
mvh Thomas
Pilgift har en paus men det finns:
1.2.0 Sternotherus carinatus, "Razorback musk turtle"
0.0.3 Triturus pygmaeus, "Iberisk Marmorsalamander"
samt vattenagam, diverse Tarantellor och en gecko.
Pilgift har en paus men det finns:
1.2.0 Sternotherus carinatus, "Razorback musk turtle"
0.0.3 Triturus pygmaeus, "Iberisk Marmorsalamander"
samt vattenagam, diverse Tarantellor och en gecko.
- PatrikNo
- Började med grodor år: 2012
- Har gett tack: 94 gånger
- Har fått tack: 34 gånger
- Kontakt:
Jag har åtta mellanstora och 16 små och en liten ödla. Sätter två ölburkar och ibland tre. En med små och en med större flugor per vecka. Matar två gånger per vecka. Blir ibland över av de stora flugorna.
/Patrik
-
Finnw
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2012
- Har fått tack: 1 gång
Jag har ca:35-40st burkar med flugkulturer i olika stadier igång samtidigt (både stora och små) + 7st 31lit Hammarplastlådor med Hoppstjärtar.
Jag är aldrig utan mat.
Jag är aldrig utan mat.
Fd Parachanna.
- RogerL
- SDS-medlem

- Har fått tack: 6 gånger
Jag sätter 6 ölglas per vecka. Matar ca 2 ggr/vecka. Plus ett antal burkar hoppisar, gråsuggor och ungsmyg. Roger
- MarcusL
- Styrelse

- Började med grodor år: 2010
- Har gett tack: 45 gånger
- Har fått tack: 78 gånger
Jag har 17 små grodor och till dessa 4 arter hoppstjärtar fördelade på 9st 15l plastbackar och 5st 15l plastbackar med 5 arter gråsuggor. Sätter 3 kulturer med små flugor varannan vecka. Utöver detta har jag ärtbladlöss och olika baggar till och från.
- jsl
- Kassör

- Har gett tack: 3 gånger
- Har fått tack: 53 gånger
Har ca 80 grodor och har ungefär 60 kulturer igång samtidigt. Sätter 18 kulturer i veckan. Har hoppstjärtar men de producerar riktigt uselt hos mig.
- mats_wikstrom
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2004
- Har gett tack: 5 gånger
- Har fått tack: 14 gånger
Lägger typ 6 kulturer i veckan för mina ca 30 grodor i olika storlekar.
därtill hoppstjärtar som äntligen verkar ha börjat funka och gråsuggor. tankarna är att skaffa backmodell för dem, då de enbart går i plastburkar nu.
därtill hoppstjärtar som äntligen verkar ha börjat funka och gråsuggor. tankarna är att skaffa backmodell för dem, då de enbart går i plastburkar nu.
- FrankD
- Styrelse

- Började med grodor år: 2007
- Har gett tack: 188 gånger
- Har fått tack: 646 gånger
- Kontakt:
9 terrarier med gissningsvis 50 grodor sammanlagt, 2 flugkulturer och kring 6 bladlösskulturer per vecka. Utöver det kring 40 matlådor med hoppstjärtar.
Frank – min pilgiftsida – fler fotografier
-
Fredrik Löf
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 1996
Vad är ditt recept på hoppstjärtar?FrankD skrev:9 terrarier med gissningsvis 50 grodor sammanlagt, 2 flugkulturer och kring 6 bladlösskulturer per vecka. Utöver det kring 40 matlådor med hoppstjärtar.
Jag kör med kol och jäst och en skvätt vatten i en 15l plastlåda med lock, finns det bättre alternativ?
/Fredrik