Dessutom har jag ju letat efter burkar med mindre tyngd, ser ännu fram emot att se Henkkans lösningar i natura, för polykarbonatet är jag inte helt nöjd med. Jörgen skrattar säkert åt mig nu
För det ville sig som så, och inte bättre att eftersom farsan ju har jobbat inom församlingen, så fick han tipset om att krematoriet i byn skulle renoveras och samtidigt göra sig av med en del stuff. Man kan ju alltid gå dit och ta en titt tänkte vi... lite lätt morbidt och så där skoj att göra en eftermiddag far och son.
Nå ja, det var ju ett misstag ETT STORT misstag. Och det blev ju inte bättre av att farsan på skoj konstaterade att "den DÄR kan inte ens du bygga en burk av". Definitivt inte bättre. Lars har ju varit hemma hos mig och vet att jag redan nu har det lite trångt i grodrummet... men i källaren fanns det plats, vi har ett gammalt pannrum för oljebrännare och hela köret, komplett med dubbeldörr som inte längre används. hmm tur det, för annars skulle fanskapet inte rymmas in (oj vad fel jag hade för det rymdes ju ändå inte).
Jag har ju byggt burkar med höjd tidigare, så den här är ju inte så imponerande med sina 80 cm, men nu blev det definitivt djup. typ 2.30 m djup. där skall det väl gå att ha auratus, leucomelas eller nån tinc kan jag tänka mig! Måste bara skaffa glasluckor...
Ni kan tro att det krävdes ett och annat stålrör och en traktor med frontlastare för att baxa in fanskapet. Patrik trodde att HAN hade problem med sin burk. jag fick plocka ner tegel kring dörröppningen och mura igen när burken var inne. Men vad har de egentligen haft i huvudet är de valde dörrarna??? På väg mot ett varmare ställe?
Nåja, farsan har bilder på flytten, men här följer också en bild på fanskapet när jag putsat upp och silikonerat hela insidan. Måste ha gasmask för att kunna göra det ända in, ättikslukten blev lite för mycket!
Uppdatering följer...