Det går en trio azureus och minst 3 benedicta i terrariet.

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk

Ja, ungefär så, fast inte lika ofta hos mig. Man får helt enkelt prova sig fram. Jag ställer spänningen så att de blåser lite men utan att göra för mycket väsen av sig. Hur ofta och hur länge får man nog anpassa efter terrariet och andra omständigheter. Det ska ju inte torka ut heller. Så länge det inte blir för torrt tror jag inte grodorna tar illa upp, men jag blåser in luften istället för att suga. Vet inte om det är viktigt men sug känns som korsdrag, och det tycker ju inte vi om heller.pelleg skrev: 01 aug 2017, 17:15 Okej, det finns nätadaptrar att köpa där du kan ställa in volt därav varvtal. Jag kör mina 60 mm fläktar på 6V (12V max) --> På halvfart 15 min en gång i timmen.
Jag var super seriös när jag byggde mitt första pilgift terrarie. Fläktarna sitter fast i bakgrunden. Insug och cirkfläkt är sammankopplade så de går samtidigt. Just nu går dom på halvfart under sommare då det är fuktig luft utanför terrariumet, men sen när det blir torrare luft kommer jag nog bara köra cirk fläkten.FrankD skrev: 01 aug 2017, 17:49Ja, ungefär så, fast inte lika ofta hos mig. Man får helt enkelt prova sig fram. Jag ställer spänningen så att de blåser lite men utan att göra för mycket väsen av sig. Hur ofta och hur länge får man nog anpassa efter terrariet och andra omständigheter. Det ska ju inte torka ut heller. Så länge det inte blir för torrt tror jag inte grodorna tar illa upp, men jag blåser in luften istället för att suga. Vet inte om det är viktigt men sug känns som korsdrag, och det tycker ju inte vi om heller.pelleg skrev: 01 aug 2017, 17:15 Okej, det finns nätadaptrar att köpa där du kan ställa in volt därav varvtal. Jag kör mina 60 mm fläktar på 6V (12V max) --> På halvfart 15 min en gång i timmen.