ska starta upp ett pilgifts vivarium
har fått glas burken för några dagar sedan måtten är 70x70x70
och typ alla grejjer förutom lysrören
det är så att jag ska ha ett vattenfall och en liten damm som det rinner ner i... men
jag tänkte höra med er som har lite mer erfarenhet än mig
hur funkar det med att ha pilgifts grodor i vivariumet med en liten damm.. dom är ju inte dom bässta simmarna
håller dom sig borta från dammen eller vill dom hoppa i den kanske tänkte på villket djup jag ska ha i den.. hadde tänkt mig kanske att den ska vara cirka 3cm som djupast och ungefär i en mat tallriks storlek
självklart så blire en liten håla i dammen vars bumpen kommer att ligga i den blir kanske 6cm djup och lite större än vad pumpen är så jag kan ta upp den och ränsa när det behövs tänkte i allafall sätta ett mygg nät över den så dom små liven inte tar sig vatten över huvudet och som ett litet bonus fillter till pumpen..
och sen har jag ju sett att en del använder moss mixxar på väggarna hur fässter man den för jag ska köra med xaxim på väggarna vad jag fattar så äre väll det bässta för orkideer.. gåre bra att fässta moss mixxen på det..
och sen har jag fått en ide att jag kanske sätter levande gräs matta i stället för bara bark botten bara. typ katt gräs som man odlar hemma.. vad tror ni?
och lianer vars kan jag beställa det?
mvh perre