Drömmer om att bygga ett stort regnskogsterrarie till grodorna.
E.v hörnmodell. Måtten skulle då vara ca 120- 150 cm högt och ett djup på minst 100cm , gillar djupa terrarie. frontytan blir väl vad den blir men stort blir det
En annan frågeställning blir ju om plywooden rör sig men inte glaset i fronten ??? vad händer.
En annan variant på drömterrariet är att bygga en hel vägg ca 220 hög x 300 ca lång och ett djup/bredd på ca 100 cm i mitt lilla hus som ska renoveras nån gång. Detta drömterrarie blir då "väggen" som delar sovrummet & vardagsrummet och med några jätte rötter i mitten så att det ser ut som om man glasat in en bit av ett stort träd i amazonas eller nåt. Tänkte ha vikbara garderodsdörrar på sovrumssidan,. hur coolt hade det vart ..... Då blilr det ju mer eller mindre helglast i.o.f.s....
På mitt nuvarande terrarie har jag en "toppbox" som döljer alla timrar fläktar ock annat sånt. Den har jag byggt i s.k skummad PVC . ganska okänt material men kan intyga att det är helt suveränt att bygga lätta lådor och sånt med , helt underbart att jobba med !!! Skulle gärna bygga stommen till drömterrariet i detta men tror det blir för dyrt.
jaja drömma kan man ju alltid