Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS

Mats nya projekt.

Terrariets utformning, teknik, ljus, värme, ventilation osv...
MattiasS
Tidigare SDS-medlem
Tidigare SDS-medlem
Började med grodor år: 2011
Har gett tack: 1 gång
Har fått tack: 1 gång

Re: Mats nya projekt.

Inlägg av MattiasS »

Jag duka första fällan med terrariet men ramlade ner i den andra med dörren. :D Dörren är ju inte ens i närheten av att passa. :lol:
AndreasI
SDS-medlem
SDS-medlem
Började med grodor år: 1990
Har fått tack: 9 gånger

Inlägg av AndreasI »

Jag skummade igenom trådarna igår, också utan att jag reflekterade desto mera över sanningshalten. Hann bli lite sur på att jag bara bor i en lägenhet och avundsjuk på att jag inte själv har en egen krematorieugn. Gilar det makabra och ugnen var ju riktigt snygg (inte luckorna med palmer) :D
Lite Tim Burton över det hela (som jag gillar). Lite samma känsla som makinen i Edward Scissorhands ( http://nilesfiles.files.wordpress.com/2 ... d_0081.jpg ) och ugnen i Sweeney Todd ( http://3.bp.blogspot.com/-TJGqZDksxHM/U ... hotos2.jpg ) Kanske inte som terrarium men vilken häftig inredningsdetalj! :o

För övrigt är det lite kul att ett sådant här skämt fungerar. Att hitta och lyfta in stora otympliga föremål med traktor, offra lite dörrkarmar, försätta sig i halvfarliga rengörings situationer osv för att kunna modifera ett åbäke till objekt för några grodors skull förefaller inte alls onormalt här :D . Man tänker bara "Vilket kul projekt!". Berätta detta för någon annan och trovärdigheten och sanningshalten (eller förståndet) skulle genast ifrågasättas.
Jag antar att det inte bara är jag här, som trots att jag försöker standardisera och köra små burkar, inte kan låta bli att reflektera över vilket fint terrarium det skulle bli av varje dushkabin, vitrinskåp, gammal utställningsmonter mm som jag stöter på.

Kanske lika så bra att jag inte har ett egnahemshus att fylla.... :?
Användarvisningsbild
PatrikNo
Började med grodor år: 2012
Har gett tack: 94 gånger
Har fått tack: 34 gånger
Kontakt:

Inlägg av PatrikNo »

Vitrinskåp är svåra att låta bli!
/Patrik
Användarvisningsbild
mats_wikstrom
SDS-medlem
SDS-medlem
Började med grodor år: 2004
Har gett tack: 5 gånger
Har fått tack: 14 gånger

Inlägg av mats_wikstrom »

Mura ja, Andreas du som varit hemma hos mig å vet att jag bor i trähus
AndreasI
SDS-medlem
SDS-medlem
Började med grodor år: 1990
Har fått tack: 9 gånger

Inlägg av AndreasI »

Jo jag tänte tanken...."Har huset en källare som har en vägg som är murad??? Jag såg ingen sådan...men det var ju mörkt så varför inte. Kanske på baksidan av huset eller nått...?" :?
Skriv svar

Återgå till "Terrarium och teknik"