Mitt andra var begagnat, 80x80x50 är det. Men i bra skick till trots.
Jag föreslår att du letar på blocket/repti/tradera etc, där kan man göra riktiga kap

Någon som skall på mässorna kanske kan transportera ett "till dig", så kan du hämta någonstans på vägen, ex.vis i Sthlm/uppsala?mizzive skrev:Här där jag bor är det inte vanligt med terrarier som är i de storlekarna som blir till salu... :/
Och om man tittar på ent så kostar ju ett terrarium som är 65x40x60 cm 315 euro. Iofs så finns det ett för bara 147 euro med måtten 100x50x80 men då har jag det problemet att det oftast är väldigt långt att åka på mässorna...

Tänk dig för ett par extra gånger nu. Ett så stort terrarium blir nog väldigt tjusigt om allt klaffar. Höjden gör att du måste klämma i med mycket ljus för att det ska nå ner - annars växer inget där Mycket ljus = mycket värme.mizzive skrev:Ja... jag har ju som sagt funderingar på att beställa ett helt nytt. Vet inte om det är de måtten du menar? 150X80X100 LxBXH.
Har nu räknat lite mer och ska jag beställa så blir det ett med måtten 130X70X120. Ett akvaterrarium är det alltså som jag är inne på då. Väntar svar från min arbetsplats nu de närmaste veckorna och blir det positivt så blir det ett nytt terrarie.

På två sätt. Jag har CPUfläktar som ligger ovanpå 5cm hål på den främre takplåten. Dessa fläktar styrs från en termistor i mitt fall. Om du inte vill ha krånglet med elektronik kan du i stället ha dom på timer. Använd små glödlampor som förkopplingsmotstånd - det gör att fläktarna säkert startar, men att dom går mycket tystare än om dom får 12 volt hela tiden. Du kan driva flera fläktar från en och samma batterieliminator t ex.mizzive skrev:ja jag ska ta det lugnt.![]()
Hur har ni fläktarna placerade i era terrarium?