Jag har alltså funderingar på att bygga om ett akvarium till terrarium, om frun så småningom "välsignar projektet" alltså.....
Jag tycker man borde kunna sätta nät uppe och nere med luckor/dörrar emellan dessa så borde man få någorlunda lagom ventilation.
Ett alternativ är att ta bort ena kortsidan och använda denna ände som "uppåt" på terrariet, då kan man ju sätta ventilation i taket och nere under dörren, lite snyggare kanske.....dessutom kan man få till UV-ljus genom nättaket med.....
Jag har två alternativ:
Alt1:
använda befintligt akvarium och bygga om detta till terrarium, (ta bort frontrutan) med bottenavlopp, ventilation ovanför(i taket) och under terrariedörren, sprinklersysten från gardena.....(eventuellt BTN-slimline bakgrunder på 3 väggar), mått 50*40*30 (b*d*h).
Vilka arter av grodor kunde passa i det terrariet om jag satsar på detta? Tänkte mest på 1.2 E.tricolor......eller kanske 1.1 D.t.azureus?
Alt2.
Bygga om (ta bort en hylla i) det skåp som förut nämnda akvarium står i tillsammans med ett till likadant, och ersätta dessa två med ett terrarium på 50*40*80 cm istället, "inbyggt/inställt" i skåpet. Med ungefär samma utrustning som förut, vattenfall, gardenasprinklers, bottenavlopp mm. Jag tänker mig att det i ett så pass stort terrarium borde rymmas två arter, kan ni ge exempel på vilka? E.tricolor + D.t.azureus/D.auratus?